O značke

Zvierací miláčikovia hrajú veľmi dôležitú rolu v živote mnohých ľudí a zodpovedný vzťah k nim ešte umocňuje pozitívny vplyv, ktorý zvieratá vnášajú do životov svojich majiteľov a ich rodín. Zviera v domácnosti pomáha znižovať úroveň stresu a pocit samoty, podporuje fyzický pohyb, poskytuje ochranu a napomáha emocionálnemu rozvoji detí.

Pozitívny výsledok spolužitia človeka s domácimi maznáčikmi bol jedným z hlavných dôvodov, prečo sa v tridsiatych rokoch minulého storočia rozhodol Forest Mars, syn zakladateľa spoločnosti Mars, vstúpiť do novo vznikajúceho odvetvia – priemyslovej výroby krmív pre domáce zvieratá. Vďaka kombinácii moderných výrobných technológií a vedeckých poznatkov o výžive sa spoločnosť Mars (ktorej súčasťou je aj Masterfoods v Českej republike a na Slovensku) stala priekopníkom tohto nového priemyslu v Európe. Úspešný koncept bol potom postupne implementovaný v USA a ďalších krajinách sveta.

Spoločnosť Mars vždy kládla dôraz na výskum a neustály vývoj a to ju viedlo v roku 1968 k rozhodnutiu založiť výskumné veterinárne centrum pre výživu malých zvierat – WALTHAM. Stredisko WALTHAM, vedúca svetová autorita vo výžive a starostlivosti o malé zvieratá, sa stará o to, aby všetky naše krmivá spĺňali nielen požiadavky majiteľov na vysoko nutričné krmivo, ale aby domácim maznáčikom takisto chutili. Výskumné veterinárne centrum Waltham spolupracuje s celým radom externých vedeckých pracovísk, okrem iných takisto s Veterinárnou a farmaceutickou univerzitou v Brne. Výsledky uskutočňovaných projektov sú zverejňované v popredných vedeckých publikáciách a výsledné odporúčania sú uznávaným meradlom v celom odvetví.

Středisko WALTHAM MARS

Samotná značka Whiskas má svoje korene v Anglicku, kde bola v roku 1958 uvedená na trh konzerva (177 g) s mokrým krmivom. V kontinentálnej Európe sa značka rozšírila na počiatku šesťdesiatych rokov; medzi prvými trhmi, kde sa objavila, bolo Nemecko, Holandsko a Taliansko.

Vďaka rýchlemu rozvoju obchodu bol na výrobky Whiskas v roku 1980 umiestnený čiarový kód. Na konci osemdesiatych rokov značka vstupuje na americký trh s rozšíreným portfóliom výrobkov, zahrňujúcom granule aj konzervy. Na európskom trhu sa v roku 1991 po prvý raz objavujú granule nie len ako kompletné krmivo, ale pod označením Crunch takisto ako doplnok – spestrenie mokrého krmiva. O rok neskôr prináša Whiskas novinku v podobe pochúťky pre mačky Kitbits a Milk Plus – špeciálne mlieko pre mačky obohatené vitamínmi, železom a taurínom s redukovaným obsahom laktózy. V roku 1998 sa v mokrom portfóliu značky Whiskas objavujú po prvý raz kapsičky v 100 g formáte. So sloganom „Prielom v chuti“ potom v roku 1999 pridáva Whiskas do svojho suchého krmiva originálny chrumkavý vankúšik s náplňou. Pod značkou Whiskas sú teraz na celom svete predávané stovky výrobkov zahrnujúce všetky kategórie, vo veľkom množstve variant, veľkostí a príchutí. Whiskas sa navyše môže pýšiť faktom, že podľa prieskumov na niektorých trhoch preferuje až 8 z 10 mačiek Whiskas pred iným krmivom.

Na slovenskom trhu pôsobí značka Whiskas od roku 1992. V súčasnej dobe môžete v obchodoch nájsť takmer 50 položiek, ktoré uspokoja aj toho najnáročnejšieho mačacieho spotrebiteľa. Už od svojho vstupu na český trh ponúka značka Whiskas široké portfólio granúl, konzerv a pochúťok, ktoré bolo v roku 2004 doplnené o už zmienené vrecúška. Za posledných 15 rokov sa český trh zaradil medzi lídrov v rámci stredoeurópskeho regiónu a pomáha určovať ďalší smer tejto kategórie. Je to vďaka priazni vás, spotrebiteľov, a za to vám náleží naše poďakovanie.